Εκπρόσωποι μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης ακινήτων διεθνώς αναζητούν «φιλέτα» στη Μακεδονία. Κινεζική συμμετοχή και στον ΟΛΘ.
Η κινεζική Wanda, που δραστηριοποιείται στο κομμάτι του real estate και είναι από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο της, διεθνώς, όπως επιβεβαιώνεται μόλις τώρα και από τρίτες πηγές, είχε στείλει προ ημερών τρία κορυφαία στελέχη της και στην Βόρεια Ελλάδα και έκαναν περιοδεία, σε συγκεκριμένους προορισμούς και «φιλέτα», που προσφέρονται προς «αξιοποίηση».
Τους συνόδευε, μάλιστα, ο αρμόδιος υφυπουργός Οικονομίας, Στέργιος Πιτσιόρλας, με εντολή του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος είχε συναντηθεί με τον CEO της Wanda, κατά το τελευταίο ταξίδι του στο Πεκίνο.
Στις 14-15 Μαΐου, την Κίνα επισκέπτεται (και πάλι) ο κ. Τσίπρας, στο πλαίσιο της συνόδου των χωρών που συμμετέχουν στο project «ο δρόμος του μεταξιού». Μαθαίνουμε λοιπόν ότι εκεί θα ξανασυναντηθεί με τον επικεφαλής της Wanda. Το συμπέρασμα; Κάτι πολύ μεγάλο ετοιμάζεται στο κομμάτι του real estate, με κινεζική πρωτοβουλία και φαίνεται ότι αφορά και την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας. Λεπτομέρειες, προσεχώς.
Κινεζική εμπλοκή εντοπίζεται όμως και στην εξαγορά του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Η Terminal Link, που συμμετέχει στην νικήτρια κοινοπραξία, η οποία ανακοινώθηκε στα μέσα της εβδομάδας που πέρασε, ελέγχεται σε ποσοστό 51% από την γαλλική CMA CGM και κατά 49% από την κινεζική China Merchants Holdings International (CMHI), που είναι ο μεγαλύτερος κρατικός διαχειριστής λιμένων της Κίνας. H CMHI και η επίσης κινεζική Cosco (που ελέγχει πλέον τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς) είχαν από κοινού εξαγοράσει το 2015 και τον τερματικό σταθμό Kumport, στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης. Κατά συνέπεια, με την εξαγορά και του ΟΛΘ "βάζουν πόδι" και σε ένα άλλο, πολύ κρίσιμο, σημείο του περάσματος που συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα και την ΝΑ Ευρώπη με τον υπόλοιπο κόσμο.
Ενδεικτικό του «κινέζικου ίχνους» στην περίπτωση του ΟΛΘ είναι κι ένα άλλο γεγονός. Η νικήτρια κοινοπραξία του (Deutsche Invest Equity Partners, Terminal Link και Belterra Investments Ltd, του ομίλου Σαββίδη) πήρε το λιμάνι με το ίδιο premium που εξαγόρασε τον ΟΛΠ η Cosco. Η Dubai Port, η οποία είχε πλειοδοτήσει στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, στη δεύτερη έφτασε την προσφορά της στα 204 εκατ. ευρώ Οι «άλλοι» όμως ανέβασαν τον πήχη στα 232 εκατ! Ενα ποσό που δεν μπορούσαν να φανταστούν οι άνθρωποι από το Ντουμπάι, οι οποίοι έτσι έχασαν το παιχνίδι.
Η κινεζική Wanda, που δραστηριοποιείται στο κομμάτι του real estate και είναι από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο της, διεθνώς, όπως επιβεβαιώνεται μόλις τώρα και από τρίτες πηγές, είχε στείλει προ ημερών τρία κορυφαία στελέχη της και στην Βόρεια Ελλάδα και έκαναν περιοδεία, σε συγκεκριμένους προορισμούς και «φιλέτα», που προσφέρονται προς «αξιοποίηση».
Τους συνόδευε, μάλιστα, ο αρμόδιος υφυπουργός Οικονομίας, Στέργιος Πιτσιόρλας, με εντολή του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος είχε συναντηθεί με τον CEO της Wanda, κατά το τελευταίο ταξίδι του στο Πεκίνο.
Στις 14-15 Μαΐου, την Κίνα επισκέπτεται (και πάλι) ο κ. Τσίπρας, στο πλαίσιο της συνόδου των χωρών που συμμετέχουν στο project «ο δρόμος του μεταξιού». Μαθαίνουμε λοιπόν ότι εκεί θα ξανασυναντηθεί με τον επικεφαλής της Wanda. Το συμπέρασμα; Κάτι πολύ μεγάλο ετοιμάζεται στο κομμάτι του real estate, με κινεζική πρωτοβουλία και φαίνεται ότι αφορά και την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας. Λεπτομέρειες, προσεχώς.
Κινεζική εμπλοκή εντοπίζεται όμως και στην εξαγορά του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Η Terminal Link, που συμμετέχει στην νικήτρια κοινοπραξία, η οποία ανακοινώθηκε στα μέσα της εβδομάδας που πέρασε, ελέγχεται σε ποσοστό 51% από την γαλλική CMA CGM και κατά 49% από την κινεζική China Merchants Holdings International (CMHI), που είναι ο μεγαλύτερος κρατικός διαχειριστής λιμένων της Κίνας. H CMHI και η επίσης κινεζική Cosco (που ελέγχει πλέον τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς) είχαν από κοινού εξαγοράσει το 2015 και τον τερματικό σταθμό Kumport, στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης. Κατά συνέπεια, με την εξαγορά και του ΟΛΘ "βάζουν πόδι" και σε ένα άλλο, πολύ κρίσιμο, σημείο του περάσματος που συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα και την ΝΑ Ευρώπη με τον υπόλοιπο κόσμο.
Ενδεικτικό του «κινέζικου ίχνους» στην περίπτωση του ΟΛΘ είναι κι ένα άλλο γεγονός. Η νικήτρια κοινοπραξία του (Deutsche Invest Equity Partners, Terminal Link και Belterra Investments Ltd, του ομίλου Σαββίδη) πήρε το λιμάνι με το ίδιο premium που εξαγόρασε τον ΟΛΠ η Cosco. Η Dubai Port, η οποία είχε πλειοδοτήσει στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, στη δεύτερη έφτασε την προσφορά της στα 204 εκατ. ευρώ Οι «άλλοι» όμως ανέβασαν τον πήχη στα 232 εκατ! Ενα ποσό που δεν μπορούσαν να φανταστούν οι άνθρωποι από το Ντουμπάι, οι οποίοι έτσι έχασαν το παιχνίδι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου