Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016

Ανάκαμψη στα ενοίκια καταστημάτων χάρις στην είσοδο νέων αλυσίδων

Οι χαμηλές τιμές των ενοικίων και η διαθεσιμότητα ποιοτικών ακινήτων στους μεγαλύτερους εμπορικούς δρόμους της χώρας ωθούν όλο και περισσότερες αλυσίδες στο να πραγματοποιήσουν το βήμα εισόδου τους στην ελληνική αγορά ή να επεκτείνουν την παρουσία τους στην αγορά.
Ετσι εξηγείται το γεγονός ότι το 2015 σηματοδότησε την ανάκαμψη των τιμών ενοικίασης των καταστημάτων σε μερίδα των εμπορικών δρόμων της Αθήνας, ιδίως σε ό,τι αφορά τα ποιοτικότερα ακίνητα. Αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από τη σχετική ετήσια έρευνα της ΝΑΙ Hellas, εταιρείας συμβούλων επαγγελματικών ακινήτων και μέλος της NAI Global. Ειδικότερα, η οδός Ερμού κινείται σταθεροποιητικά, με τα ενοίκια σε χώρους πρώτης κατηγορίας να κυμαίνονται από 90 έως 140 ευρώ/τ.μ. μηνιαίως, ενώ το δεύτερο υψηλότερο κόστος ενοικίασης καταστημάτων εντοπίζεται στην περιοχή της Γλυφάδας, όπου οι τιμές κινούνται μεταξύ 60 και 100 ευρώ/τ.μ., με την τάση να είναι ανοδική. Στον αντίποδα, πτωτικά σε σχέση με το 2014 κινήθηκαν τόσο η Πανεπιστημίου (60-105 ευρώ/τ.μ. μηνιαίως) όσο και οι δρόμοι στο Κολωνάκι (55-90 ευρώ/τ.μ. μηνιαίως). Η NAI Hellas τονίζει ότι η μέση απόδοση για τους επενδυτές σε καταστήματα και χώρους λιανικής κυμαίνεται από 7,50% έως 8,25% για τους χώρους πρώτης κατηγορίας και από 8% έως 9,5% για τους χώρους δεύτερης κατηγορίας.

Σύμφωνα με την έρευνα, σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της εικόνας των δημοφιλών εμπορικών δρόμων διαδραμάτισε η είσοδος νέων διεθνών αλυσίδων, όπως η αλυσίδα ειδών σπιτιού English Home, η οποία λειτούργησε επτά νέα καταστήματα (Πειραιάς, Κηφισιά, Χαλάνδρι, Γλυφάδα, Νέα Ιωνία, Κολωνάκι και εμπορικό κέντρο River West) και η αλυσίδα αθλητικών ειδών Athlete’s Foot, η οποία λειτούργησε δύο νέα καταστήματα σε Κηφισιά και Πειραιά. Παράλληλα, επεκτατικά κινήθηκαν και οι υφιστάμενοι όμιλοι, διεθνείς αλλά και εγχώριοι, καθώς προσέθεσαν νέα σημεία πώλησης. Σύμφωνα με τη ΝAI Hellas, τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης αποτελούν τους πιο δυνατούς ενοίκους των μεγάλων εμπορικών δρόμων, καλύπτοντας περίπου το 40% της κάθε αγοράς, με εξαίρεση την Ερμού, όπου αποτελούν το 76% των καταστημάτων. Ακολουθεί ο κλάδος της εστίασης, ο οποίος συνέχισε να αυξάνει το μέγεθός του για δεύτερο διαδοχικό έτος, αποτελώντας πλέον τον ταχύτερο αναπτυσσόμενο κλάδο του λιανεμπορίου. Μεταξύ των αλυσίδων που τοποθετήθηκαν στην Ελλάδα το 2015, περιλαμβάνονται και η ολλανδική εταιρεία εσωρούχων Hunkemoller, η οποία άνοιξε τον Οκτώβριο το πρώτο της κατάστημα στην Πάτρα, ενώ σχεδιάζει την ανάπτυξη της παρουσία της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το προσεχές διάστημα. Επίσης, η ισπανική εταιρεία εσωρούχων Women’s Secret, η οποία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα το 2014 στο εμπορικό κέντρο Metro Mall, επέκτεινε πέρυσι την παρουσία της στο εμπορικό κέντρο River West.

Μάλιστα, η τάση επέκτασης των αλυσίδων αναμένεται να συνεχιστεί και φέτος, καθώς η αλυσίδα Burger King συνεχίζει να τρέφει βλέψεις δραστηριοποίησης στην Ελλάδα, παρά την καθυστέρηση που έχει καταγραφεί στον σχετικό σχεδιασμό. Σύμφωνα με τη NAI Hellas, στόχος είναι η λειτουργία πέντε καταστημάτων έως το τέλος του έτους. Επίσης, μία ακόμα αμερικανική αλυσίδα, η American Eagle Outfitters, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της ένδυσης, εξετάζει την είσοδό της στην ελληνική αγορά, σε συνεργασία με τον όμιλο Notos Com Holdings.

Αντίστοιχα, σημαντικές κινήσεις επέκτασης της παρουσίας τους πραγματοποίησαν και οι υφιστάμενοι όμιλοι του ελληνικού λιανεμπορίου. Η εταιρεία H&M εγκαινίασε τη νέα της «ναυαρχίδα» στην οδό Ερμού 11 τον προηγούμενο Οκτώβριο, λειτουργώντας κατάστημα 3.900 τ.μ. (πρώην ακίνητο Fokas), ενώ σχεδιάζει να λειτουργήσει ένα ακόμα κατάστημα στο νέο εμπορικό κέντρο του ομίλου της Βιοχάλκο, το Mare West στην Κόρινθο. Επίσης, ο όμιλος της Inditex (Zara, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Massimo Duty, Oysho και Zara Home) λειτούργησε τρία νέα καταστήματα στο εμπορικό κέντρο River West, από ένα στη Μύκονο και στο εμπορικό κέντρο One Salonica Outlet στη Θεσσαλονίκη και δύο ακόμα καταστήματα σε Ρόδο και Τρίκαλα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: